2020-as tervező az első félévre: Szórakozás/Hobbi

Előző tervezős postok itt: 1; 2.

El is érkeztünk az utolsó olyan bejegyzéshez, amikor is kicsit tervezek a következő pár hónapra. Persze mivel hobbiról, szabadidős dolgokról van szó, így nem úgy állok neki ennek, hogy nagyon komolyan veszem, hanem lényegében azt szeretném, ha kicsit visszatalálnék a régi kedvenc hobbijaimhoz, illetve esetlegesen találnék újakat is, amik által igazán kikapcsolódhatnék. Persze az olvasáson kívül. 🙂

Ezek alapján emeljünk is ki pár dolgot!

1. Anime-Manga-Japán

Igen, ezzel kell kezdenem, hiszen napi szinten van jelen nálam, ha kikapcsolódásról van szó, bár sajna mostanában főleg csak a zenék által(most is japán zene megy, miközben írom ezt :)). Igaz, régi sorozatokba bele-belenézek ezen kívül, de újakat kissé nehezen kezdek el. Ez persze csak azt jelenti, hogy a régi rajongás már elmúlt, de az azért megmaradt, hogy továbbra is szeretnék nézni animéket, olvasni jó mangákat, játszani újra visual novelekkel stb. Ezért a következőkre gondoltam:
újranézni régi sorozatokat(régi kedvenceket, illetve azokat, amikről úgy sejtem, hogy nem voltak rosszak, viszont már nem nagyon emlékszem rájuk, így fel kéne frissíteni őket)
régóta tervezett animéket is akarok többet nézni, illetve olyanokat is, amiket pár rész erejéig megismertem vagyis azokat, amiket csak végigpörgettem annó XD
– a fentihez kapcsolódik még, hogy rendbe kéne tennem az anilisten lévő listáimat: tehát szépen átgondolni a pontozásokat; hogy miket néztem/olvastam még, amiket nem jelöltem eddig stb.
Legalább 3 rövid vagy egy hosszabb visual novelt végigjátszani: itt a hosszabb játékidősek közül pl. Ever17 -The Out of Infinity- jöhetne szóba, a picit rövidebbek közül pedig pl. a 999: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors – A True Masterpiece. Ezzel a kettővel már ismerkedtem a múltban, le is tudom tölteni őket biztosan, úgyhogy velük nyugodtan kezdhetnék.
– Mangaügyileg csak annyira gondoltam, hogy egy már befejezett új mangát elolvassak; a folyamatban lévőekkel utolérjem magam(amik véget értek, azokat én is kipipáljam, amiket nem fogok olvasni tovább, azokat jelöljem is be az anilisten, illetve a folyamatban lévőeknél hozzam be a lemaradást), illetve pár korábban befejezettet újraolvassak.
– doramák terén viszont most nem akarnék tervezni, szerintem max újranézések jöhetnek szóba, vagy olyan live actionok, amelyek valamilyen animéből készültek
–  Stepmania!!! Nem is mondok többet! 🙂
+1 “feladat”, ami szinte minden fent említetthez tartozik: ezekről élményekről itt blogon írni 

2. Zongora

Igen, újra akarom kezdeni a zongorázást, sőt ebben a férjem is partner lesz, aki ugyancsak szeretne megtanulni. 🙂 Én újratanulni akarom, vagy legalábbis azon a szinten játszani újra, melyre képes voltam jó pár éve, a férjem meg számára szeretett dalokat szeretne megtanulni zongorán(pl. a Kimetsu no yaiba egyik elég ismert számát ^^), úgyhogy érdekes kis közös projekt indul. 🙂 Remélem meglesz a kedv ebben a kissé zűrös időszakban.
Amire egyenlőre én koncentrálni akarok, hogy legalább heti 2-3 alkalommal leüljek játszani, amikor is egyenlőre régen tanultakat veszek elő. Előbb persze az egyszerűbbeket, aztán szépen megyek a bonyolultabbak felé. Egy bizonyos kottát is meg akarok keresni, mert sajnos fejből már nem emlékszek egy zeneműre. Amolyan kedvenc dalról van szó a Canon-ról(amikor ezt a jelenetet láttam az animében, szinte ujjongtam örömömben, hogy egy számomra ismert, ennyire szeretett dallammal találkozok ott. Meglepett na! ^^), amit nem azért szeretek, mert viszonylag egyszerű játszani, hanem mert teljes mértékben megragadott, amikor először tanultam. Egy megnyugtató, hangulatjavító, kellemes dallam számomra, melyet mindig elő akarok venni és újra-újra eljátszani. 🙂 Bocsi ezért a kitérőért, ezt most meg kellett jegyeznem.
Tömören, a fentieket összefoglalva tehát, amiket szeretnék:
– heti legalább 2-3 alkalommal zongorázni
– a már megtanultakat újra elkezdeni felfrissíteni
–  a Canon kottáját megkeresni és persze magát a dalt megtanulni teljes egészében

3. Kézműveskedés

Egy régen szeretett hobbi, mely mára már teljesen kiesett az életemből. Pedig nem ment el a kedvem tőle, hanem sajna csak így hozta az élet. Most viszont szeretnék újra elkezdeni alkotgatni, először persze olyan irányban, melyre megvan az alapanyag. 🙂 Ezek alapján a következők jöhetnek szóba: hímzés, origami, gumikarkötőkészítés, festés, új hobbiként pedig a horgolás. Úgyhogy a mostani időszakban velük fogok újra megismerkedni. 🙂 Apró kis projektek lesznek, próbálkozások, melynek lényege igazából az lenne, hogy élvezzem ezeket az elfoglaltságokat és, hogy egy pár régi “alkotást” újra megcsináljak.

4. Zenehallgatás

Majdnem elfelejtettem a legnagyobb mániámat, a zenét. Tudom, hogy sokaknak egy nagyon átlagosnak, gyakorinak mondható időtöltésnek számít, de nálam szó szerint a lételememmé vált. Komolyan, teljesen igaz nálam az a mondás hogy: “Zene nélkül mit érek én?”. Max még az éneklést adnám hozzá, hiszen itthon rengeteget énekelek is élvezetből. Tehát igazából nem tervezés okán említem meg a zenét, hanem csak kiemelném, hogy továbbra is része lesz az életemnek, illetve még egy dolgot tennék hozzá, ami egyfajta feladatként nevezhető de már folyamatban van. Ugyanis már egy ideje szeretném teljesen rendbe tenni a youtube-os zenelistáimat, illetve a régi gépen lévő anyagokat rendszerezni. Az utóbbi jelenti a nagyobb projektet, hiszen évek óta szép számmal gyűjtögettem dalokat, videókat, melyeket szeretnék teljessé tenni és szépen rendszerezni. Szerencsére már egy csomó mindent megcsináltam hozzá, de még van mit javítani rajta. 🙂 Úgyhogy max ez lenne a kissé kevésbé élvezhető időtöltés e téren.

5. Utazás

Lényegében egy konkrét terv miatt tenném ide, de amúgy a férjem és én is vágyunk nagyon arra, hogy minél többet kimozduljunk kettesben. Mégha csak a Balaton, vagy egy közeli kisebb település, ahol még nem voltunk és lenne mit megnézni, vagy egy ismertebb város, ahova el tudunk menni. Májusban Szilvásvárad lenne a fő terv, ahova még egyszer el akarunk menni. ^^

És, ennyi. 🙂

Véget is ért ezáltal ez a kis tervezős sorozat, mely alatt szerintem nem sikerült egy csomó lehetetlennek mondható dolgot összeszednem. Így visszaolvasva nem is érzem azt, hogy nem lehet ezekre időt szánni. Sőt, nagyjából sikerült olyanokat kiemelni, melyek régóta tervben voltak, be lehet csempészni a mindennapokba és lényegében kedvvel foglalkozhatok velük. 🙂 És talán ez az utóbbi a lényeg.

Köszönöm szépen, ha idáig eljutottál!
Ha nektek van ebben a témában tervetek, írjátok meg nyugodtan! 🙂

Dóri voltam.

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .